Jag tror på spöken.

Jag är seriöst riktigt konstig, mina kompisar blir fan rädda för mig.

Men jag måste bara berätta det här.

I mitt rum så är jag helt säker på att det finns ett spöke.

Hon har svart hår, lite vågit. Jag är säker på att det är en tjej också. Jag vet inte varför jag bara vet det.

Och konstig som jag är sa jag åt henne att visa sig,

fast duuh det gjorde hon inte

Så jag kollade på min cola,

så seriöst såg jag en bild av hur exakt jag trodde hon såg ut.

fast jag kanske bara såg fel eller nåt.

---

Jag är aldrig rädd för att sova eller nåt sånt även om jag vet att det kanske finns nån här, vilket gör mig ännu konstigare,

det är som om jag är van nu.

Fast om jag nån gång gick in i mitt rum och såg en främmande tjej stå där så hade jag nog blivit ganska rädd! haha.

Vi har ett till spöke som är en kille.

Han följer efter Vendela,

jag vet det eftersom hon säger att det händer konstiga saker för henne också

och det där med att jag såg någon gå efter henne.

---

Enda sen vi flyttade hit har det hänt massor av konstiga saker.

Som t.ex. när jag gick på toa och skulle ta ner toa locket så ser jag att det redan är nere, fan vad jag fick damp då och sprang ut till mitt rum och smsade min kompis Sara hahaaa..

När jag kände att det va någon bakom mig som andades i min nacke så jag rös och bara stå inte så nära, så står det ingen där.

När jag hörde någon säga "oouhh.." och frågade mamma om det va hon för det va bara vi hemma och hon sa nej. Jag hörde det så tydligt så det kan inte ha varit några grannar eller nåt.

---
När jag var uppe på vinden så kollade jag igenom lådorna och det första jag hittade va en bok där det stog " Du tror väl på spöken? "

hmm..
Näää varför skulle jag göra det? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0