Anden i glaset



Anden i glaset måste vara världens läskigaste lek! Jag "spelade" det med mina kompisar hela tiden förut. En gång när jag va hemma hos min kompis Rengin med Sara så kom hennes kompis över också. Kommer inte direkt ihåg vad som hände då men helt plöttsligt ville jag bara sluta, jag fick typ panik och bara nej snälla vi slutar nu. Fast man kan bara inte gå därifrån man måste fråga om man får gå.. så jag gjorde det men då sa anden NEJ. Så jag bara shit! Så frågade någon annan (kommer inte ihåg vem av dom) om hon fick gå och då sa anden JA. Då blev det ju ännu läskigare, men sen så frågade typ Rengin om vi alla kunde sluta så fick vi det.

Så där ska man tydligen använda när man spelar, fast det gjorde inte vi. Vi gjorde en egen med fyra A4 pappren och skrev alla siffror och hela alfabetet asså som dom har gjort på bilden fast på svenska dåra.
Jag vet att dom flesta inte tror på det här men det gör jag så himla mycket. Man använder ju ett glas så värmer man den på ett ljus (kanterna). Vissa tror att någon av oss drog i glaset, MEN, alla tog upp sina händer och glaset fortsatte åka. Vissa säger att glaset automatiskt åker därför nåt med värmen från ljuset, men hur kan den då åka till alla bokstäver och bilda ett ord?

Jag började nästan gråta en gång när jag, Sara och Rengin spelade det hemma hos mig. Då sa den att det va min mammas farmor som va anden och hon hade dött några månader innan. Så jag frågade " När dog du? " och hon svarade nåt med november kommer inte ihåg när hon dog längre..
Linnea: Undra om mammas farmor dog då?
Sara: Ring RING!
Så jag ringer till min mamma (efter att ha frågat anden såklart) och hon säger exakt det datumet som anden sa.
Linnea: SHIIT SHIT SHIT!!
Sara: Vadå?
Linnea: Hon sa exakt samma datum!
Så jag, Sara och Rengin flippar ur och springer omkring, fast bara i rummet för man får inte lämna rummet heller. Så kommer jag inte ihåg vad vi frågade men så "skriver" anden " Jag är med Saras morbror " som hade också dött nära dagen hon dog :/. Och då flippar vi ur och folk flyger in i rummet och bara shit vad fan händer!? :P Så fick vi sluta spelet och jag är fortfarande skakis efter det där..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0