Musik är livet

Måste bara göra ett inlägg om musik, för det är ju det bästa som finns!
Just nu lyssnar jag på slipped away, gard den är så jävla bra! Folk som inte lyssnar så mycket Avril Lavigne vet inte om den låten men den är så jävla sorglig och bra. När jag var yngre lyssnade jag väldigt mycket på henne så jag har nästan växt upp med hennes musik, men jag tjatade ut låtarna så jävla mycket (typiskt mig) så jag lyssnar väldigt lite på henne nu, men när jag sitter vid datan lyssnar jag på massor med olika bara för att inte bli för uttråkad.

Jag hatar låtar som inte har någon mening i texten och musiken är bara kass, men såklart finns det miljarder låtar som är jätte dåliga men har en mening i texten men då är det musiken jag stör mig på. När jag var 11 så började jag skriva egna låtar och den första på engelska var Black Pearles haha jag kommer alltid komma ihåg det eftersom den låten är min favorit! Varje låt jag skriver är om vad som har hänt mig eller någon annan, eftersom jag inte berättar för någon vad som har hänt så vill jag bara få ut det i en text. Många undrar varför jag skrev So The Man Telling, och undrar om det har hänt mig.. nej det har det inte, men det hände min kompis och jag skrev den till henne faktiskt. Jag skriver mycket låtar till mina vänner eller om mina vänner som har problem eftersom jag sellan får så mycke problem med droger och alkohol och så menar jag.

Många av mina låtar handlar om killar som gör fel eller som är helt underbara.
Exempel: My Boyfriend och Adorable
My Boyfriend handlar om att en kille är helt sajko och Adorable är om att en kille är så jävla underbar och är allt man vill att han ska vara. Den första My Boyfriend skrev jag för att killar kan vara så dumma i huvudet och ehm ja det var nog därför och Adorable skrev jag för att jag var kär i en kille då som jag trodde var så jävla underbar .. WELL you can be wrong sometimes.

MUSIK ÄR LIVET!
BE Happy!
Lillyjan
Kommentarer
Postat av: Sarao

Vem är so the man telling till ? :)

Jag är klar med texten visst blev det bra ?

Svara på min blogg

2009-04-09 @ 22:06:14
URL: http://saraos.blogg.se/
Postat av: Lillyj

jag har skrivit en låt till dig också, den heter I understand ^^ fast jag skrev den för längesen. So The man telling är till en kompis som hade en pojkvän som slog henne, kan inte lämna ut namnet <3

2009-04-09 @ 23:27:05
URL: http://lillyjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0